Vrijwilligers

Zonder vrijwilligers en hun inzet is het niet mogelijk om van ons festival een succes te maken. Dit zijn wij ons zeer bewust en wij hebben dan ook een goede deal voor vrijwilligers.

Hier vind jij wat wij zoeken, bieden en verwachten. Interesse, na het doorlezen van de website? Vul dan het formuliertje in onder aan deze pagina en geef aan wat jij ons als vrijwilliger te bieden hebt. Dan gaan wij alles in orde maken. Maar eerst vertellen we je nog even wat meer over vrijwilligen bij het Oak & Owl Festival.

Wat zoeken wij?
Gezellige hardwerkende flexibele spiritueel ingestelde personen die zich voor ons, de deelnemers en andere medewerkers in willen zetten. Een aantal van de vrijwilligers van vorig jaar is ook weer van de partij.

Je bent beschikbaar van (bij voorkeur dinsdagavond 6 augustus arriveren) woensdagmorgen 7 augustus (08.00 uur) t/m maandag 12 augustus (rond 15.00 uur). Dus van opbouw tot en met afbouw.

Heb je voorkeur voor of ervaring met bepaalde werkzaamheden, dan doen we ons best daar rekening mee te houden.

We zoeken naast algemene vrijwilligers ook specifiek mensen voor het clean team & voor het familie (kids & jeugd) programma team.

Houd er rekening mee dat het (soms) hard werken is en dat we als team alles wel gedaan moeten krijgen. Zorg dan ook dat je fit bent. Maar vele handen maken ook licht werk, dus ken je iemand die ook wel als vrijwilliger naar een festival wil? Wijs ze op onze website.

Wat bieden wij?
Een kans om deel te nemen aan dit initiatief, binnen een team met andere redelijk gelijkgestemden en zeker gezellige mensen. Het wordt hard werken. Maar uiteraard is er ook genoeg tijd om zelf deel te nemen en te genieten. Vrijwilligers zijn de stille, vaak onzichtbare, maar super relevante personen die het festival mogelijk maken. Mensen die door hun inzet de organisatie ontlasten en de deelnemers een nog mooiere beleving meegeven. Soms zijn het de kleine dingen die in evaluaties juist de doorslag geven en die door vrijwilligers mogelijk gemaakt zijn.

We doen ons best de werkzaamheden zo te plannen dat alle vrijwilligers zoveel mogelijk workshops kunnen beleven.

In noodgevallen, als er zaken snel geregeld moeten worden, kan het zijn dat we jou spontaan toch nodig hebben. Maar alleen als het echt nodig is.

Wat kost deze ervaring jou?
Wij hebben geleerd van voorgaande jaren en vinden het belangrijk dat communicatielijnen kort zijn en het groepsgevoel duidelijk aanwezig. We zijn tenslotte een team en de ruggengraat van het festival.

Zodoende dat wij een vrijwilligersdeal hebben. Inclusief alle maaltijden (ook op de op- & afbouwdag) voor € 75,- Dat is dus entree (inclusief de meeste workshops), catering, festivalbeleving, groepsgevoel, bijzondere ervaringen en slapen in jouw eigen tent, caravan of camper voor een schappelijke prijs. (Het is een gigantische korting van op de prijs die deelnemers voor hetzelfde betalen)

Dat is inderdaad niet gratis, maar wel de moeite en investering waard. Daarnaast proberen wij elk jaar de prijs te verlagen omdat wij ook vinden dat vrijwilligers die hard werken mogen mee profiteren van de groei van het festival. Waarom dan niet gelijk helemaal gratis? Wij hebben een zeer beperkt budget en financieel kan dat "nog" niet uit voor ons.

Alle vrijwilligers betalen dezelfde bijdrage!  

Vrijwilligers Algemeen

Wat doe jij dan zoal?
Denk hierbij aan het opbouwen van tenten, aankleden van het terrein, het plaatsen van routebordjes, parkeerbeheer, deelnemers en medewerkers ontvangen en te woord staan, toezicht houden, entree-controle, stroomkabels leggen, toiletten schoonmaken, afbouwen en nog veel meer.

De teams die wij tijdens het festival hebben zijn: Clean team, Kids- & familie team, Bar team, Controle team, Entree team & het Vliegende keep team.

Corine, onze vrijwilligerscoordinator, (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) zal jullie aanmeldingen ontvangen en op basis van ervaringen, wensen en behoefte een planning / indeling maken als het gaat om eerdergenoemde teams. 

 

Vrijwilligers CateringTeam bij TeaLounge

Wat doe je dan zoal?
Wat waren de eerdere edities van het festival mooi en leerzaam voor het Oak & Owl Catering team. Ook op het gebied van de catering waren er leer-, lach- & huilmomenten. Na de 2018 editie hebben wij als organisatie besloten om de catering uit te besteden aan Chantal Greeven & Foekje Vellema.

Zij verzorgen dit jaar met een team vrijwilligers de catering voor Oak & Owl Festival. Dit onder leiding van 1 of 2 ervaren cateringmensen.

We zoeken personen voor dit team die volgens een duidelijk rooster ingedeeld worden. Dit team gaat tijdens het festival onder andere de volgende catering werkzaamheden verrichten: voorbereidingen treffen voor de maaltijden, catering tafels opdekken, afwassen, ondersteunen bij snijwerk & helpen bij de aankleding van de catering. Eventueel brengen we de verkoop van snacks, taart en drankjes ook onder bij dit team. Uiteraard plannen wij het zo dat ook jijzelf veel mee kunt maken van het festival.

De leden van dit catering team helpen op de opbouw- en afbouwdag met de algemene werkzaamheden behorende bij de catering.

Interesse in koken / catering of help je gewoon graag in de keuken? Stuur dan een email met motivatie aan: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Zegt het voort, zegt het voort!
Laat het Green Spirits Festival groeien & bloeien........

Aanmelden Vrijwilligers


Tot snel en groene groeten. We kijken uit naar je aanmelding.
Corine, Elly, Margje, Charissa, Igor, Chantal & Foekje

owl fb icon 2owl twitter icon 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

get tickets small 

newsletterOO Algemene voorwaarden